This printable crossword puzzle on the topic of Human Body Systems has 10 clues. Answers range from 3 to 19 letters long. This crossword is also available to download as a Microsoft Word document or a PDF.
Agents químics produïts per les cèl·lules presinàptiques, s’uneixen als receptors específics de la membrana postsinàptica i provoquen l’activació i propagació de l’impuls a la neurona següent. Són fabricats per les neurones.
És una prolongació de la cèl·lula nerviosa a través de la qual viatja l'impuls nerviós.
La mielina és la substància lipídica que recobreix algunes neurones amb la finalitat de fer més ràpides les connexions entre unes neurones i d'altres (sinapsi). Recobreix la part basal de les neurones, anomenada axó.
Són un teixit conjuntiu molt especialitzat que recobreix l'encèfal i el tub neural (medul·la espinal), que tenen una funció de protecció, com impedir lesions i infeccions cerebrals.
L’arbre de la vida.
L’arribada de l’ impuls a la membrana presináptica provoca lliberació de neurotransmisors (acetilcolina, noradrenalina) l ‘espai sinàptic.
Coordina moviment involutaris i voluntaris de l’organisme, també és l’encarregat de les funcions cerebrals superiors.
És l'òrgan més important del sistema nerviós. Controla la major part de l'activitat del sistema nerviós.
Són cèl·lules nervioses que capten els estímuls tant exteriors com interiors i estan ubicats als òrgans sensorials.
Són prolongacions protoplasmàtiques ramificades, bastant curtes, de la neurona.